الجمعة، 25 يناير 2008

اسماعيلية الاوربيه

النهارده كان في حتة يوم في اسماعيليه كان دمار دماااار
والناس كلهم مناموش النهارده وكانوا عايشين في قلق ورعب
والي كان برة البيت ده كان يوم اسود بالنزباله بسبب ........


المطر الجامد اوي مطر ايه؟ ده كان سيييل شديد وكان في تلج في المطر
والرعد والبرق كان اصعب حاجه؟

والمحلات اتبهدلت والبيوت من شدة الرعد والبرق كانت المراوح اللي في البيوت والنجف والبراويز بتتحرك
وكانت الشوارع مليانه مايه والمحلات

وكان يوم اسود على اللي بتعمل شعرها رجعت البيت بدل ما كانت انجولينا جولي رجعت سوكه العبيطه وكان يوم اخبر على اللي كان مسافر زيي كده
وكان منظر البرق والرعد يرعب لدرجة اني كنت بتشاهد على روحي انا وبابا .
كل ده حصل اسفجاة كده من غير اي مؤشرات
بس بالرغم من كل ده انا كنت حاسه ان نزول المطر ده خيركبير لينا.
واصعب لحظه حصليتلي ساعة اول برق ورعد حصلوا على الطريق بين بورسعيد واسماعيليه .
كنت حاسه اني كنت بين الحيا والموت ولحظة انك تتشاهد على روحك دي وانت عارف ان ممكن في اي لحظه البرق ينزل عليك يموتك

دي اثرت فيا جامد اوي وان شاء الله تخليني للاحسن .
بس بجد بجد كان يوم صعب جدا جدا علينا
واسماعيليه اتقلبت لاوروبا وان شاء الله هتبقى اسمها اسماعيلية الاوروبيه.

ليست هناك تعليقات: